[MASOCH-L] Hotmail X Faixa IP

Marco Antônio Faria Botelho mafbotelho at gmail.com
Wed Sep 26 15:04:20 BRT 2007

Encontrei este link no histórico da lista:

http://postmaster.hotmail.com/Troubleshooting.aspx

Realizei um teste no DNS Stuff e recebi a seguinte mensagem de erro na
Categoria MX:

Reverse DNS entries for MX records

ERROR: The IP of one or more of your mail server(s) have no reverse DNS
(PTR) entries/* (if you see "Timeout" below, it may mean that your DNS
servers did not respond fast enough)*/. RFC1912 2.1 says you should have a
reverse DNS for all your mail servers. It is strongly urged that you have
them, as many mailservers will not accept mail from mailservers with no
reverse DNS entry. You can double-check using the 'Reverse DNS Lookup' tool
at the DNSstuff site if you recently changed your reverse DNS entry (it
contacts your servers in real time; the reverse DNS lookups in the DNS
report use our local caching DNS server). The problem MX records are:
132.163.23.189.in-addr.arpa [No reverse DNS entry (rcode: 3 ancount: 0)
(check it)]

Porém meu reverso está configurado corretamente... acho que terei que seguir
a sugestão do Lao, entrar em contato com a Embratel e verificar o que está
acontecendo.

Até mais...

--
Marco Antônio