[GTER] RES: Iran

Marcus Andree marcusandree at gmail.com
Fri Jul 3 14:06:11 -03 2009

Segue uma copia de um documento do governo americano sobre
infraestrutura de telecom.

Muita coisa pode ter acontecido desde que me afastei das minhas
atividades de consultoria na Claro, mas estou certo que o SMS,
no ambiente GSM, funciona como uma aplicacao na pilha SS7.

Pode haver partes de trafego que atravessem outras redes. Um exemplo
classico e' o SMS pela web. Mas a entrega do MT ou a criacao de um MO
vem pelo canal de controle e sinalizacao do GSM.

Na europa, ha brokers de envio de SMS que estao conectados
diretamente em SS7 com as operadoras.

The Short Message Service (SMS) allow textual messages to be delivered
between SMS enabled, digital cell phones. These messages travel on the
SS7 network in tandem with voice call signaling traffic. The service
is extremely popular in Europe and Asia, generating tens of billions
of messages a month. A number of factors slowed initial SMS acceptance
in the United States, but traffic has grown remarkably in the last two
years, and this trend is expected to continue.

SMS has also demonstrated utility as an alternative to voice
communications. During the terrorist attacks on September 11, 2001,
high traffic volumes made it extremely difficult to connect calls.
However, SMS text messaging continued to operate and provided
communications means for people who understood how to use it.