[GTER] RES: Iran

Julio Arruda jarruda-gter at jarruda.com
Fri Jul 3 18:08:07 -03 2009

Marcus Andree wrote:
> [...]
> is extremely popular in Europe and Asia, generating tens of billions
> of messages a month. A number of factors slowed initial SMS acceptance
> in the United States, but traffic has grown remarkably in the last two
> years, and this trend is expected to continue.
>
> SMS has also demonstrated utility as an alternative to voice
> communications. During the terrorist attacks on September 11, 2001,
> high traffic volumes made it extremely difficult to connect calls.
> However, SMS text messaging continued to operate and provided
> communications means for people who understood how to use it.

Telefones celulares, pelo que me recordo, se registram via SS7 em algum
'momento', creio que o VLR tem que 'autorizar' o telefone a entrar.

Lembro algo como 40% em cada STP, para suportar todo o trafego em caso
de queda (80% seria neste caso), so que tinha uma complicacao com numero
de links, terem que ser potencias de dois, ou algo assim ?

Pelo que sei, passa, mas nao sei muito ;-)
Quando estiver de novo com uns conhecidos na FL que trabalham com isto,
vou perguntar :-)