[GTER] Enderecos reversos

Demi Getschko demi at agestado.com.br
Mon Sep 29 17:28:26 -03 2003

Vamos continuar no trabalho construtivo e ver se
melhoramos o cenários para todos nós. Quanto ao
comentário do Mauro, tem-se no RFC2050
(best practices - Internet Registry IP Allocation
Guidelines) o seguinte:

====
5.  In-ADDR.ARPA Domain Maintenance

   The regional registries will be responsible for maintaining IN-
   ADDR.ARPA records only on the parent blocks of IP addresses issued
   directly to the ISPs or those CIDR blocks of less than /16.  Local
   IRs/ISPs with a prefix length of /16 or shorter will be responsible
   for maintaining all IN-ADDR.ARPA resource records for its customers.

   IN-ADDR.ARPA resource records for networks not associated with a
   specific provider will continue to be maintained by the regional
   registry.
====
donde se conclui que seria responsabilidade dos ISPs a menutenção
da informação para blocos menores que /16... É isso? Considerações
adicionais?

abraços
demi