[MASOCH-L] SPFBL

Eduardo Rigler erigler at gmail.com
Mon Jun 20 17:24:15 BRT 2016

Coincidentemente também uso Mail Enable e um colega me chamou há pouco com
um erro semelhante ao enviar e-mail para um fornecedor:

Recipient: [SMTP: <SMTP%3Afrancielem.depizoli at hdspr.com.br>
fulano at dominio.com.br]
        Reason: Remote SMTP Server Returned: 554 5.7.1 Service unavailable

Client host [ip do meu smtp] blocked using dnsbl.spfbl.net;
http://matrix.spfbl.net/dnsbl/ <http://matrix.spfbl.net/dnsbl/189.112.1.24>ip
do meu smtp

Ao entrar na URL:

DNSBL checking the result of IP xxx.xxx.xxx.xxx.

rDNS found:

   - <mx.meudominio.com.br> valid FCrDNS.

No block was found for this IP.
If this IP is being rejected by some MTA,
wait for the DNS propagation of this service.
The propagation time can take a few days.

PS: Não estamos em nenhuma blacklist.

[]´s