[MASOCH-L] RES: locaweb.. servidor de email

Alexandre J. Correa - Onda Internet alexandre at onda.psi.br
Mon Nov 23 13:08:33 BRST 2009

This is the mail system at host hm1601.locaweb.com.br.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<naoko at naoko.com.br>: host 200.234.214.182[200.234.214.182] said: 550 5.7.1
    Rejected, look at
    http://www.openspf.org/why.html?sender=alexandre@onda.net.br&ip=200.234.200.182&receiver=hm995.locaweb.com.br

Reporting-MTA: dns; hm1601.locaweb.com.br
Arrival-Date: Mon, 23 Nov 2009 02:10:31 -0200 (BRST)

Final-Recipient: rfc822; naoko at naoko.com.br
Action: failed
Remote-MTA: dns; 200.234.214.182
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Rejected, look at
    http://www.openspf.org/why.html?sender=alexandre@onda.net.br&ip=200.234.200.182&receiver=hm995.locaweb.com.br

o mta deles interno, recebe blz.. e o spf passa (conferindo do meu
dominio) .. o problema eh quando um servidor interno.. passa para o
outro.. logicamente.. o servidor q recebeu a mensagem primeiro.. nao
esta autorizado enviar @onda.net.br ... quando ele tenta fazer o relay
de um para outro... neste caso, nao deveria ser verificado SPF novamente
(um servidor locaweb para outro servidor locaweb) .. ja que o primeiro
ja conferiu...

Sds.

Alexandre Jeronimo Correa

Onda Internet