[GTER] DNS Reverso (complemento)

Frederico A C Neves fneves at registro.br
Tue Feb 10 09:00:19 -02 2004

Julio,

Você está corretíssimo. O BCP20 é o método recomendável para a
configuração do reverso para prefixos > 24.

Os que tiverem alguma dúvida com relação a isto por favor leiam o
mesmo (RFC2317) especialmente o final da seção 4 que encontram-se no
topo da página 5, a qual transcrevo aqui:

"...
   Some DNS implementations are not kind to special characters in domain
   names, e.g. the "/" used in the above examples.  As [3] makes clear,
   these are legal, though some might feel unsightly.  Because these are
   not host names the restriction of [2] does not apply.  Modern clients
   and servers have an option to act in the liberal and correct fashion.

   The examples here use "/" because it was felt to be more visible and
   pedantic reviewers felt that the 'these are not hostnames' argument
   needed to be repeated.  We advise you not to be so pedantic, and to
   not precisely copy the above examples, e.g.  substitute a more
   conservative character, such as hyphen, for "/".
..."

A RFC citada (2181 DNS-CLAR, leia especialmente a seção 11) é um
"proposed-standard" que em breve deverá ser promovida a
"draft-standard", algo como em vias de ser escrito na pedra :-)

[]s
Fred