[Eppnicbr] Logout e disconnect

Hugo Koji Kobayashi koji at registro.br
Fri Sep 15 19:01:03 BRT 2006

Rodrigo,

De acordo com a RFC 3734, o servidor é obrigado a fechar a conexão
após receber um comando <logout>:

"An EPP session is normally ended by the client issuing an EPP
 <logout> command.  A server receiving an EPP <logout> command MUST
 end the EPP session and close the TCP connection through an active
 CLOSE call.  The client MUST respond with a passive CLOSE call."

Apesar de não constar como um comando EPP, o comando disconnect do
shepp existe para possibilitar que o cliente feche a conexão mesmo sem
estar logado.

"A client MAY end an EPP session by issuing an active CLOSE call.  A
 server SHOULD respond with a passive CLOSE call."

Hugo